понеділок, 27 квітня 2020 р.

59 день Українська мова Письмо літери Ь (знак м'якшення)

Письмо літери Ь (знак м'якшення)

Сьогодні ми ще раз поговоримо про незвичайну букву української абетки, яка говорить про себе:

Я не шість (6), я - м'який знак,
Це повинен знати всяк!
А у слові молодець
Забігаю у кінець!

Ми будемо вивчати знак м'якшення.
Чому він так називається? Яку роботу виконує?

Буква ь (знак м'якшення) не позначає жодного звука;
ь позначає м'якість попереднього приголосного.
Порівняйте:
д    т    з    с    ц     л     н
дь  ть  зь  сь  ць  ль   нь

1. Прочитайте віршик на ст. 52.
Поспостерігайте за роботою знака м'якшення. Скільки разів використала його авторка?

2. Пропишіть за алгоритмом знак м'якшення. 
Пригадайте знак м'якшення буває тільки маленький. Чому?
Буває закритий і відкритий. Чому?

Знак м'якшення ніколи не стоїть на початку слова. Він пишеться після приголосних усередині та вкінці слова. Тому буває тільки маленький.

Якщо знак м'якшення стоїть у кінці слова або з'єднується з наступною буквою нижнім з'єднанням, ми пишемо його закритим - день, пальма, Ульяна, письмо.

Якщо знак м'якшення поєднується з наступною буквою середнім або верхнім з'єднанням, то пишемо його відкритим - пальці, мальва, дядько.

3. Проведемо дослідження.
Сьогодні дізнаємося ще один секрет знака м'якшення.
Прочитайте слова і зверніть увагу, після яких букв пишеться знак м'якшення?
Виявляється,
знак м'якшення пишуть у кінці слова та складу лише після букв д, т, з, с, ц, л, н.

Як запам'ятати ці 7 букв?
Легше запам'ятати речення:

Де ти зси ці лини.
Діти, чи побачили ви у реченні ці 7 букв?
Вивчіть речення напам'ять.

4. Користуючись вивченим правилом впишіть, де потрібно, знак м'якшення у слова.
Підказка: знак м'якшення треба дописати в п'яти словах.

8. Фонетичний розбір слова - це розбір слова за звуками та їх характеристика.


Порядок розбору
1. Вимов слово, запиши його.
2. Назви послідовно всі звуки, характеризуючи їх (голосний чи приголосний звук, приголосний твердий чи м'який).
Побудуй звукову модель слова.
3. Поділи слово на склади, охарактеризуй їх (відкритий чи закритий)
4. Визнач, який склад наголошений, постав наголос.
5. Підрахуй і запиши, скільки у слові звуків і букв.

Заєць- 5 б.
[з] - приголосний, твердий;
[а] - голосний;
[й]- приголосний, м'який;
[е] - голосний;
[ц'] - приголосний, м'який.

[– ó | = o =] - 2 скл., 
перший склад за-  відкритий, наголошений;
другий склад  -єць - закритий, ненаголошений.
[з á| й е ц'] - 5 зв.

11. Слова для словникового диктанту: п'ять, заєць, сьогодні, працьовитий, юнак, ювілей.

12, 14. Виправте помилки Незнайка та Хвалька.
Які правила вони недовчили?

Яку букву абетки ми вивчали?
Які секрети знака м'якшення ти тепер знаєш?


59 день Мистецтво Дитячі іграшки. Настрій у музиці

Дитячі іграшки. Настрій у музиці

      Усі діти люблять гратися з іграшками. У багатьох із вас є улюблені іграшки. Вони допомагають вам цікаво провести час. З іграшками ви часом відчуваєте себе дорослими. 
Іграшки люблять порядок і повинні мати своє місце.

      Композитор П. І. Чайковський написав багато музичних творів для дітей. Вони зібрані в музичний "Дитячий альбом".


 Послухайте п'єсу  П. Чайковського "Нова лялька".

Згадайте свої почуття, коли у вас з'являється омріяна нова іграшка!
Ви радієте, не випускаєте її з рук, настрій у вас чудовий, піднесений!
Послухайте, як ці почуття передано у музиці.


А тепер послухайте ще один музичний твір з "Дитячого альбому " П.І. Чайковського.



 Які почуття передав композитор?
 Яку назву ви  дали б цій п'єсі?  
Композитор назвав цю п'єсу "Хвороба ляльки". 
У творі "Хвороба ляльки" ми чуємо, як болісно та жалібно зітхає дівчинка, немов сльо­зи капають з очей — так їй шкода ляльку. А у п’єсі "Нова лялька" ми почули радісну, поривчасту музику, дівчина немов кружляє та співає від радощів.

Намалюйте кольоровими олівцями, фломастерами або фарбами свою улюблену іграшку. Передайте свої почуття кольорами.

Послухайте і заспівайте пісню "Семеро гномів" (слова і музика А. Житкевича). Вона подарує вам гарний настрій.


До речі, можна намалювати іграшкового гнома. Чи не так?



Сподіваюся, вам було цікаво сьогодні на уроці мистецтва!

59 день Я пізнаю світ Моя улюблена школа

Моя улюблена школа

1. Почнемо урок із "Шкільної пісні".

2. Розфарбуйте школу.

3. Прочитайте поради Розумниці і налаштуйтеся на виконання завдань.

5. Завдання Запам'ятайлика. Постарайтеся запам'ятати        6 слів.

Назвіть слова за піктограмами.
7. Запам'ятайте приклади


10. Виконуємо вправи для уміння швидко читати.
Прочитайте скоромовку про горобчика та хлопчика кілька разів, прискорюючи темп. Намагайся не збитися.

12. Прочитайте уважно віршик. 
Чи зрозуміли ви прочитане? 
Замініть виділені слова на правильні за змістом.

13. Прочитайте продовження казки братів Грімм "Йоринда та Йорингель".
Перевірте  свою швидкість читання.

Сподіваюся, що ви взяли для себе тільки найкраще з уроку!





58 день Українська мова Звуки [шч], букви Щщ. Письмо великої і малої літер Щ

Звуки [шч], букви Щщ.
Письмо великої і малої літер Щ

Пригадайте, що ми знаємо про букву Щ? Чим вона відрізняється від інших букв?

Буква щ в українській мові завжди позначає 2 звуки - [шч]. 

Це тверді приголосні, у словах їх треба вимовляти чітко.

2, 5. Пропишіть за алгоритмом велику та малу букви Щ.

Зверніть увагу: мала нижня петля у великій букві Щ пишеться по лінії четвертої клітинки сітки зошита, а в малої щ - всередині у третій клітинці.

3. Перевірте виконання 3 завдання.


7. Перевірте, чи правильно ви побудували звукові схеми.


11. Повторіть визначення.
Текст - це зв'язне висловлювання, що складається з речень, об'єднаних між собою за змістом.

13. Подані речення є прислів'ями на різні теми. Вони не об'єднані між собою за змістом. Тому ці речення не можна вважати текстом.

Дякую вам за роботу!