Нумерація чисел першої сотні.
Задачі на різницеве порівняння
1-5. Виконайте підготовчі вправи на ст. 35
7. Продовжуємо вивчати таблиці додавання та віднімання з переходом через десяток.
Ви вмієте з прикладу на додавання складати приклади на віднімання.
Ви вмієте з прикладу на додавання складати приклади на віднімання.
Повторіть таблицю додавання числа 9 з переходом через десяток та вивчіть обернені приклади на віднімання через десяток.
2 + 9 = 11 11 - 9 = 2
8. Повторіть алгоритм віднімання чисел з переходом через десяток.
Наприклад: 18 - 9
- Треба розкласти від'ємник 9 на дві частини.
- Перша частина така, щоб при відніманні ми одержали 10. Це число 8, бо 18 - 8 = 10.
- Друга частина така, щоб разом з числом 8 у сумі дала від'ємник 9. Це число 1, бо 8 + 1 = 9.
18 - 9 =
↙↘
8 1
- Від 18 - 9 зручно частинами
18 - 9 = 18 - 8 - 1 = 9
Отже, 18 - 9 = 9
9. За алгоритмом розв'яжіть приклади.
Якщо потрібно, скористайтеся моєю підказкою
11. Задачі на різницеве порівняння
Задачі із запитанням "На скільки більше?"
або "На скільки менше?" називають
задачами на різницеве порівнння.
Розглянемо задачу із зошита.
У білочки було 11 горіхів, а в їжачка - 4 горіхи. На скільки більше горіхів було в білочки, ніж у їжачка?
Зробимо короткий запис з малюнком.

Якщо розкласти горіхи у два ряди, то видно, що частина горіхів у білочки та їжака однакова. Скільки їх? (4)
Треба дізнатися, на скільки горіхів у білочки більше? Вони позначені фігурною дужкою.
Якою дією це можна дізнатися? ( Дією віднімання, бо це менша частина горіхів.)
Треба від кількості горіхів білочки відняти кількість горіхів їжака, бо вона однакова. Залишаться та частина горіхів, на скільки їх більше у білки.
У білки 11 горіхів, у їжака 4.

Вивчимо правило, за яким будемо розв'язувати задачі на різницеве порівняння.
Щоб дізнатися, на скільки одне число більше
або менше від іншого, треба від більшого числа
відняти менше.
Користуючись правилом розв'яжи задачу на ст. 37.
Підсумуйте, що нового ми вивчили сьогодні?
Немає коментарів:
Дописати коментар